onsdag 19 juli 2023

Onsdagsmix

Halv fyra i morse tog jag detta foto från mitt jobb...

En lugn natt på jobbet trots att vi var ännu färre i personalgruppen än i går! Vi tackade och tog emot. Varmt är det inte att cykla till och från jobbet, hade min tunna täckjacka på mej igår...mitt i sommaren!

Skönt att vakna upp vid 15.30 idag och veta att jag är ledig idag. Det blev frukost i sängen och "Allsång på Skansen" via svtplay på min Ipad, där jag också kan koppla ihop blutooth med mitt ci-implantat , och hör så bra!

Orsakullan undrar idag : 

  1. 19. På rymmen med Pippi Långstrump

  2. Vet inte om detta citat är från just filmen "Pippi på rymmen", men jag tror det, vem minns inte detta: "utan snus i två dagar försmäktar vi på denna ö"!

 

11 kommentarer:

BP sa...

Absolut inget fel på den utsikten från ditt jobb! Å vilken tur att det var lugnt på jobbet just den natten som ni var underbemannade. Tur eller skicklighet - helt klart det sistnämnda;-)

Anonym sa...

Tråkigt med kylan. Men vi fick rn del sol idag. Gott i solvärmen//Anna-Lena

Anonym sa...

Oj... jag kunde publicera... funkade inte på min egen blogg och inte hos Geddfish..Kram//Anna-Lena

BP sa...

Svar: Klart jag gör, eller gjorde efter att ha konsulterat min blogg: https://bp-computerart.blogspot.com/2014/06/fuleco.html

Bra med en blogg som dagbok kan jag säga:-)

znogge sa...

Vyn är vacker!
Skönt att natten blev dräglig.
Här har vi haft rena höstvädret så tur att man är tapper...

Kram

Anna i Portugal sa...

Fint att kunna njuta av en vacker soluppgång även på jobbet. Fy bubblan vad kallt.. hoppas ni får lite mer värme innan hösten kommer.

Ditte sa...

Nej, så varmt är det inte tidig morgon och senare kväll, så bra med en lättare täckjacka.
Men hellre lite kyligare än den hetta som är vid Medelhavet. Där orkar ju många inte röra på sig och....
Kram och trevlig torsdag,

LillaSyster sa...

Jodå det citatet minns man ju!
Idag var det kyligt på morgonpromenad, men jag fryser bara en liten stund i början innan jag fått upp ångan jag envisas med shorts och linne.

Paula sa...

Så bra att du har hittat en bra teknisk lösning för att höra bra när du ser på tv, framför allt när det är musik. Jag är ju ingen musikdiggare, ett men jag fick efter mina långa utmattningar, ljudkänsligheten och rastlösheten. Men när jag ser att någon jag gillar ska uppträda så kan jag alltid spola fram de inläggen, toppen tycker jag! Skönt med en lugnare natt, värmen kommer nog när fruntimmersveckan är över! Kram

Guldkryckan sa...

Skönt att passet blev lugnt, bara att ta vara på de stunderna förstår jag.

Jodå, utan snus försmäktar vi på denna ö, låter bekant. ;)

Ha det fint nu.

Jossu sa...

Jag brukar ha på mig min skinnjacka på morgonen när jag åker till jobbet, och känner ibland att den inte värmer tillräckligt. Då är det inte mycket sommarkänsla.
Hoppas att du fick en skön, ledig dag igår. Det låter i alla fall som att du fick en trevlig start.