lördag 1 juli 2023

Hemresedag


 Så är juni månad över, och som vanligt går sommarmånaderna snabbt, jag har varit sjukskriven hela juni och har tänkt hinna läsa massor av böcker, kanske rensa i källarförrådet....men har det hänt, nej!
Idag fick vi se ekorren , inte lätt att få nån bra bild!


Denna pion var lättare att fota!


En lite bättre bild på ekorren.  Idag städade vi stugan och begav oss hemåt igen, vill hinna träffa Samuel i morgon!

När vi kom hem så kammade vi till oss och gick ut för att äta på den lokala grek-restaurangen.
Lite grillad halloumi och en grekisk sallad till förrätt...
Sen provade jag lammfilé-souvlakin, som smakade väldigt gott.
Härligt att kunna sitta ute och äta!

Orsakullan kör vidare med sin bloggutmaning i juli : 
  1. 1. Sällskapsresan, berätta om en resa i sällskap.

  2. Vi har gjort flera resor tillsammans med våra vänner Y och T, bl.a till Kefalonia, tio dagar i en ljuvlig miljö, sol, bad, god grekisk mat..och fotbolls-VM!




9 kommentarer:

BP sa...

Du kunde ju knappast fått en finare avslutning på din sjukskrivning än den här ljuvliga veckan i Roslagen. Vilken tur eller om det var skicklighet.
Du fick två jättefina bilder av Kurre. Kul att han visade sig sista dagen innan ni reste hem. Han ville väl säga hej då;-)
Yummie, yummie för den måltiden. Även den var en perfekt avslutning innan du börjar jobba igen.

znogge sa...

Så då här ni hemma igen och avslutade med en kväll på lokal. Inte fel alls och grekiskt är alltid gott!
Så vacker pion och fin korre.

Kram och god kväll!

Ditte sa...

Viktigast är att du känner dig hyfsat pigg och har haft fina dagar i Roslagen. Resten kan du ta en annan gång.
Visst är det skönt med dessa kvällar när en kan sitta ute och inte minst att ta en sväng till en restaurang helt nära. Lite semester det också.
Vad gäller resor är det fint med minnen en har med sig.
Varm kram

femfemman sa...

Restaurang på gångavstånd! Det är något som en riktigt lantis jag svårt att få uppleva. Nåja, det räcker med att vi åker till Halmstadsstugan, så funkar det... iaf under sommartid.
Fina dagar på landet! Perfekt tajmat! Ha en fin söndag med Samuel. Kram

Carita Liljendahl sa...

Oj, så mycket läckert på tallrikarna!

Anna i Portugal sa...

Jag tycker också månaderna går väldigt fort! Men med mina månadssammanställningar så får jag ju uppleva allt en gång till :) Ni har haft det bra i stugan och det gissar jag du lever på ett tag. Grillad halloumi är en av mina standardrätter, när jag inte kan komma på något annat.

Guldkryckan sa...

Jättefina bilder av ekorren, fast de är ju snabba de där, man får vara på hugget och det var ju du.

Grekisk restaurang gillar ju vi att besöka, gott gott gott. :)

Ha nu en jättefin söndag.

Geddfish ♥ sa...

Där lyckades du med fotona! Och en härlig vistelse i stugan har du haft. Gid mat på tallrikarna dessutom.
Kram!

Paula sa...

Ja tänk, fortfarande pratar man i medierna om "den kommande sommaren" och jag vill skrika högt: En månad av sommaren är redan över! Nu är ju inte sommarmånaderna dödsviktiga för mig, jag gillar lagom doser av alla årstider. Idag har det blivit svalt och regnigt här, och jag är onekligen piggare, gick en långpromenad runt Tisken igår i regnet och bara njöt.Och nu blev jag vansinnigt sugen på souvlaki, men middagen blir en enkel fryst fiskpanett...
Kram