tisdag 25 juli 2023

En tisdag i juli....

Denna regniga lediga tisdag så ser jag tillbaka på minnen från Port de Soller på Mallorca där vi var 2019, just här är klockan hav sju, och vi ligger fortfarande kvar på stranden.

Dagen idag tog jag på mej regnjackan och körde till Ica Maxi, för nu var det tomt i skåpen. Maken fick städa här hemma. Efter en god middag är det dags att softa framför TV:n....

Orsakullan undrar: 

  1. 25. Trollsommar, en riktig trollskog!
  2. Tänker istället på troll, och de troll man hade som liten, som doftade speciellt, kommer ni ihåg?

  3. Hittade en bild på nätet...



 

6 kommentarer:

LillaSyster sa...

Jajamän den doften minns man.
Inget regn här idag utan sol från lunch och framåt =)
Skönt att ligga på stranden. Ha en fortsatt bra vecka!

BP sa...

Japp, dessa troll minns jag också. Idag kan jag tycka att de var så himla fula...
Här kom bara två snabba skurar, men det var soligt efter klockan 14.
Så bra att ni delar "arbetsuppgifterna" hemma, alltså att du låta maken städa - hahaha:-) Smart tjej!

BP sa...

Svar: Nej, jag kollade inga matcher idag. Har inte fått upp den riktiga stämningen. Matcher ska spelas efter klockan 19. Då får jag upp den rätta "stämningen". Tidigt på morgonen känns det bara fånigt att skrika som jag brukar göra när jag kollar på fotboll.
Men jag kommer troligen se Spanien "mosa" Zambia imorgon bitti, annars blir min spanska granne sur på mig;-)

Anonym sa...

Usch ka, de trollen var nog.inte nyttiga för hälsan. God onsdag! //Anna-Lena

Anna i Portugal sa...

Ja, den doften minns jag verkligen! Älskade de trollen. Hur är det nu, behövs regnet fortfarande hos er eller har det kommit "tillräckligt"?

Paula sa...

Nu när jag bor på gångavstånd till ICA Maxi har jag varit där EN GÅNG!Fruktansvärt mycket folk, men just den dagen var det något speciellt jippo, ansiktsmålning för ungar och jag vet inte vad. Följde med tjejerna dit, o det var så avskräckande. Nu borde jag passa på förstås under sommaren. Ja det var Anki som var på besök denna regniga tisdag!
Kram