måndag 10 april 2023

Annandag Påsk


 Försökte idag igen att få foton på de vackra svanarna i Brunnsviken, men de hade fullt upp att leta mat...

..och jag var ute och joggade ( eller försökte jogga i alla fall) och hade inte tid att stanna så länge.
Snacka om att kondition är en färskvara, orkade inte jogga hela vägen, utan fick gå bitvis, nåja jag var ut i alla fall och vädret var det inget fel på!
Hann t.o.m sitta en stund i solen efter joggingturen och njuta av bananpannkakan. I kväll är det dags att börja jobba igen, har ju varit ledig väääldigt länge nu.

Orsakullans frågor i påsk: 
  1. 8. Surdegsdagen, berätta om en surdeg.
  2. Jag googlar: 
  3. "Surdegsdagen har tillkommit på ett initiativ  av DesK, värd för " Matbröd i fokus" och "Matlust i fokus", har tillsammans med sina medarbetare tagit initiativ till Surdegsdagen".
  4. Tyvärr är jag ingen som bakar speciellt mycket matbröd, så nej, surdegsbröd har jag inte gjort.
  5. 9. Har våren kommit till dig ännu?
  6. JA! Krokus och snödroppar blommar , och värmen har kommit, i alla fall under dagtid, ljuvligt!.
  7. 10. Vägen mot…
  8. ...jobbet ikväll blir cykelvägen!

8 kommentarer:

femfemman sa...

Härligt att kunna cykla till jobbet.
Det viktigaste är nog inte hur man rör på sig, utan att man rör på sig! Kram

znogge sa...

Visst är kondition färskvara så man kan inte smygpausa utan att det märks. Nu har vi fått hem vår spinningcykel så nu blir det andra bullar ;-)

Hoppas det blir en lagom arbetsnatt!

Kram

Äventyret framtiden sa...

Exakt, färskvara är det. Bara ett lite hopp över lite motion så känns det genast. Men den kommer snabbt igen .
Bananpannkaka, något jag måste testa, så många rekommenderar den.
Trevlig jobbnatt!
Kram

Anna i Portugal sa...

Verkligen en färskvara, och ju äldre en blir desto mer upplever jag att jag stelnar till också om jag har några dagar stillasittande.

LillaSyster sa...

Jo det är färskvara, men du har snart jobbat upp den igen =) Bra jobbat, jag kör på promenader och ökar farten på vissa passa.

Ditte sa...

Ja, kondition är ju absolut en färskvara. Men du är snart på "hugget" igen Har en god grundkondis så kommer ju den snabbt tillbaka, oavsett ålder. Och det har du ju absolut. Bra så. Värre för de som inte har bra grundkondis.
Visst har vi haft fint väder så skönt att du kunde njuta en stund på balkongen inna det var dags för jobb-
Önskar dig nu en ok. jobbnatt.
Varm kram

BP sa...

Hej snygging:-) Säger bara lila och orange - en oslagbar kombo. Hur kan man se så snygg ut efter en jogging-/PW-tur;-)
Satt också på balkongen idag - ljuvligt! Tog även en fika på ett nytt ställe idag - utomhus. Det blir vår/sommar även i år:-)

Nu önskar jag dig en dräglig natt efter långledigheten:-)

Annika sa...

Heja dig i joggingspåret!
Du har rätt, det är verkligen en färskvara-konditionen.
Härligt med balkonghäng dessutom!
Hoppas natten var god!
Kramar!