fredag 28 april 2023

Fem en fredag

Ett minne från 2015 dök på facebook, teamträning på jobbet med bästa kollegan och kurskamraten...
Idag sågs vi över en lunch på Café Kärven i Solna, såååå trevligt att ses på tu man hand och få prata lite! 


Idag så frågade jag via 1177 om röntgensvaret har kommit angående mitt CI, om elektroderna åkt ur sitt läge, och fick faktiskt svar direkt! Visst är det så att de har åkt ur sitt läge, och det blir en ny operation, den vill jag ju göra så fort som möjligt, men lite typiskt så stundar ju en vecka i Liverpool snart...men sen så finns jag tillgänglig när som helst!

Elisamatildas "Fem en fredag" idag med temat : Ordspråk

1. Anfall är bästa försvar – när deltog du i bollspel senast?

Oj, det kommer jag inte ens ihåg! Möjligen provade jag på biljard för flera år sedan på någon av våra slotts/herrgårdsbesök...

2. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge – vad väntar du på?

Just nu är det en ny operation av mitt CI som jag längtar till, själva operationen längtar jag inte till, men att sen bli inkopplad när elektroderna är på plats igen! 

Men först en kul Eurovisionsvecka i Liverpool!

3. Bättre ensam än i dåligt sällskap – när ville du senast bara gå hem?

Vet faktiskt inte, men de sista timmarna på jobbet när klockan är runt 05 på morgonen...då vill man bara gå hem...

4. Den som spar han har – vad sparar du till?

Semesterresor, och så till pensionen...

5. En plats för var sak och var sak på sin plats – vad hos dig ligger aldrig på sin rätta plats?

Glasögonen!

Efter en härlig långledighet är det nu dags för en lång natt-helg på jobbet...




 

12 kommentarer:

Ditte sa...

Vad trevligt att ses över prat och en läcker räkmacka.
Såg ditt svar ang. implantatet och fint att det kom så snabbt. Hoppas du nu får tid för operation snart, men du har ju också en resa till Liverpool inom kort-
Men säkert bäst att ta det hela efter resan-
Kul att läsa dina svar och roligt med ett ordspråkstema-
Önskar dig en ok. natt på jobbet.
Varm kram! Stort tack för igår. Så roligt att ni kom.

Violen sa...

Så skönt att du har fått svar angående implantatet och att det går att rätta till med en ny operation! Hoppas den inte dröjer alltför länge, det är jobbigt att gå och vänta!
Vi är visst många som har svårt att hålla reda på våra glasögon!
Ha det bra!

Anna i Portugal sa...

Kan inte låta bli att fundera på den första bilden. Vad är det du gör där i torson, från ovansidan liksom? Borde du inte komma in nerifrån? Hoppas du får operation snart!

BP sa...

Femman - hahaha! Svarade precis som du.
Å vilken "Glad fredag" med meddelandet från Huddinge. Klart du inte längtar efter ytterligare en operation, men med tanke på hur bra din hörsel har varit när elektroderna satt på plats, så är det mera än värt besväret. Visst är 1177 fantastiskt! De flesta läkare/sskor med mera svarar inom bara några timmar.
Å du - inte visste jag att biljard är ett bollspel även om det innehåller bollar - hahaha:-)
Önskar dig en dräglig jobbhelg!

Hanneles bokparadis sa...

minns de sega morgontimmarna när jag jobbade natt

Paula sa...

Jag funderade mycket på ordet bollspel för det har inte förekommit så mycket i mina dagar, men biljard glömde jag helt bort. Det spelade vi faktiskt en hel del under åren i Stockholm. Lagom ansträngande, hihi
Har du fått något besked efter din röntgen om hur det ser ut och om du får en ny operation?
Kram från pörtet

Paula sa...

Missade rutan med meddelandet från audionomen, härligt att det går att åtgärda!

Mrs Calloway sa...

så bra att kommer att få ordning på hörseln! och vilken fantastisk räkmacka. och nej, glasögonen är alltid någon annanstans. liksom mobilen

Janerik Sundh sa...

Skönt besked att du får ny operation, håller tummarna att det ska bli riktigt bra nu.
Biljard, under några år hade vi ett biljardbord på jobbet. Vi var några stycken som passade på att spela efter en snabb lunch. Men jag hade svårt att se vinklarna så jag blev aldrig bra på biljard.
Mina glasögon är alltid på plats, de sitter på näsan! Enda gången jag tar av mig dem är när jag sover och när jag badar.

Susanne sa...

Så trist att elektroden åkt ut. Hoppas det inte dröjer alltför länge innan du får en operation.
Visst är det mysigt att träffa gamla fina kollegor. Jag har några jag träffar lite då och då. Det betyder mycket.
Hoppas du får en fantastisk vecka i England :)

Äventyret framtiden sa...

De där räkmackorna är ju bara wow. Räkorna i Norden är ju de bästa i världen också. Mums!
Stort grattis till svaret om ditt implantat! Det går att åtgärda och det måste ju vara himla skönt att veta det även om det blir en operation. Snart kan du höra som du ska höra igen! Jag är glad för din skull, världen öppnar sig på ett annat sätt igen, men först Liverpool!
Glasögonen har ben här också. Än ligger de här, än där...ibland uppe på huvudet och ibland hittar jag t.om. två par på det stället. tom. min mans solglasögon fanns där med mina läsglasögon här om dagen. Så lättad han blev när jag hittade dem åt honom, haha...
Kram

Guldkryckan sa...

Härligt att få veta vad som gått snett, så glad för att ni nu kan få ordning på detta. :)

Sista timmarna på kneget, ja, då vore det ju inte fel att kunna gå hem, det kan jag ibland, det är ju en guds nåd. ;)

Ha en fin kväll nu.