onsdag 12 april 2023

Onsdagsmix

En natt med mycket att göra, då gick natten fort. Sovdag idag, men vaknade alldeles för tidigt. Ganska skönt att inte behöva åka till F&S ikväll. Somnade om en stund, men sen gick jag ut för att få lite luft.

Skönt att vara ledig ikväll! Synd att det ska regna i morgon dock...

Orsakullan undrar: 

  1. 12. Senaste gången jag besökte en…
  2. ...kyrka...tror jag var i Visby förra sommaren...Sankta Maria Domkyrka!

  3. Vi åkte ju på kryssning med Viking Line och fick en dag i Visby, en underbart vacker sommarstad!
    Sankta Maria Domkyrka i Visby

 

7 kommentarer:

Ditte sa...

Kan tänka mig att ni haft mycket att göra Tror inte det någonsin är "lågsäsong" hos er.
Skönt med en vända ut och likaså att du är ledig i kväll.
Minns er kryssning till Visby och vi gjorde den för ett par år sedan. Väldigt trevligt.
Vet att Birka Cruises nu är köpt av Gotlandsbolaget och nästa sommar ska börja trafikera Stockhom- Mariehamn- Visby. Blir jättebra.
Varm kram

znogge sa...

Tiden går ju fort när man har mycket att göra men lagom är alltid bäst.
Gotland står högt upp på vår lista så jag hoppas att det kan bli av snart.

Kram och sov gott!

BP sa...

Alltid bra med bildbevis, den här gången vid domkyrkan i Visby.
Precis som du tyckte jag alltid att ha mycket (inte för mycket) att göra på jobbet. Tiden går betydligt fortare när man har nåt att göra.
Om du vaknade på eftermiddagen såg du kanske några blåa stycken himmel:-)
Njut av ledigheten ikväll!

Åke sa...

Vacker kyrka på den vackra ön.

Anna i Portugal sa...

Även om tiden går fortare när en har mycket att göra så är det ju inte alltid kul, och hos er kanske rentav otroligt stressande. Skönt du fick somna om, det är en go känsla!

Annika sa...

Ja, att ha mycket att göra på jobbet är bra. MEN det får inte gå över i slit och stress, vet ju tyvärr att ni har mkt sånt.
Fastän jag inte är religiös så älskar jag att befinna mig i kyrkor, känner liksom lugn och frid där.
Domkyrkan i Visby är så fin.
Kramar!

Paula sa...

Jag är sugen på att åka på Visby-kryssningen i sommar, man vi får väl se, tror det kan bli svårt med ressällskap. Det var länge sedan jag besökte Gotland, säkert tio år sedan, en sån fin ö.
Lite regnigt har det varit idag här, men mest blåsigt. Jag längtar till lika öppna vatten som du ståtar med! Kram