torsdag 6 april 2023

Skärtorsdag

På min runda idag försökte jag ta foton av de vackra svanarna...

Det gick sådär!






 



Igår kväll fick jag ett sms om vi var lediga och ville hänga med ut och äta middag med våra vänner ikväll, och det var vi ju! Sagt och gjort, vi sågs vid pendeltåget och åkte in till Odenplan och promenerade till ..mitt jobb!!! I alla fall ett stenkast bort från NKS så låg denna karibiska restaurang : 
Cane Rum Socitey


















En drink före maten blev såklart en Pina Colada ...
Så underbart med en spontan middag med goda vänner, som det nu var ett tag sen vi sågs!

Valde en supergod skaldjursrätt till varmrätt med både hummer, musslor, bläckfisk och räkor på en bädd av råris.

Vilken trevlig kväll vi fick!  Ljudnivån var skaplig trots min dåliga hörsel.
Istället för dessert blev det en god kall kaffedrink ( med rom såklart)
En spännande miljö---

Vi ville inte riktigt gå hem efter middagen, så vi vandrade vidare och hamnade på Tennstopet...
...de stängde vid midnatt, och vi bor ju så nära varandra här i Solna, så en taxi hem var perfekt och gick snabbt. Vilken underbar skärtorsdag! Tusen tack kära vänner för i kväll, såååå underbart trevligt!!!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

OMG Det var ju en helt underbar kväll1 Precis som
jag skulle vilja ha haft det. Ni ser så glada och
tillfredställda ut, och det kan man ju förstå. Jag
är alltid glad, när du har ledigt och trevligt, för
du är alltid på gång med jobb och gym.
Önskar dej och familjen en GLAD PÅSK.
Här blir det 95-årsdag på Påskdagen. Svårt att tro,
men så är det. Kramar i mängd!
Ruth i Virginia

Anna i Portugal sa...

En riktigt skön kväll med goda vänner, aldrig fel tänker jag. VAd bra ni hittade en restaurang som funkade med din hörsel också.

Äventyret framtiden sa...

Härligt i kubik! Ni trivs tillsammans, det syns på långt håll, ja ända hit!

BP sa...

Håller helt med Ruth! Och maten du valde - dregel, dregel! En perfekt Skärtorsdag även avslutningen hos Tennstopet, denna anrika restaurang. Undrar om de fortfarande serverar kråka så här års...

Ditte sa...

Perfekt! Just dessa spontana middagar är ju extra roliga. Och tack för fint restaurangtips. Ett ställer jag inte alls kände till.Ofta är det ju svårt i Stockholm att få bord med kort varsel. Men ni lyckades. Och att avsluta på "Stopet" är ju perfekt.
Skönt också att bo i närheten.
Kram och Glad Påsk.

Birgit sa...

Härligt med spontanhäng!
Lite avundsjuk blir man att det finns små många valmöjligheter på restauranger och barer. Jag kanske måste ta en tur till huvudstaden i år. Nåja, småstaden har också sin charm.

Amanda (Swedish Passport) sa...

Åh, såg ju riktigt härligt ut! :D