söndag 30 april 2023

Skyltsöndag

Dags för bloggvännen BP:s skyltsöndag, och vad passar bättre än att visa lite skyltar från London och kröningen av Kung Charles som är på gång snart!


 Det var svårt att missa!

Så lite roliga skyltar från nätet...
Tänker på ESC när jag ser dessa discobollar, tänker inte på fotboll? ;-D
Det gäller att läsa rätt!
Stämmer ju bra!
Ooops!
Okey!

Andra natten på jobbet avklarad, blev lite lugnare, trots fler patienter! Sovit längre idag, så känner mej piggare inför natt nr 3 som nu strax börjar!

Orsakullans sista frågor i april : 
  1. 30. Valborg, blir det något firande?
  2. Nej, det blir en natt på jobbet.
  3. 29. Frukosten jag åt i min barndom…
  4. Minns jag knappt, men tror jag drack mycket te ( Earl Grey) med mjölk, och troligen skogaholmslimpa med ost.
  5. 28. Bita i det sura äpplet…
  6. ...det här med att jobba så många helgpass, vare sig det är jul eller midsommar, men det blir en "livsstil", och jag har valt det själv, fast det suger många gånger!
  7. 27.Var dag har nog sin egen…
  8. från bibeln? ..."sin egen plåga"?  Men jag väljer att se det positivt, som Nalle Puh : 
  9. "Vad är det för dag?" – Frågade Puh. "Det är idag." – pep Nasse. "Det är min favoritdag." – sa Puh.” 


10 kommentarer:

LillaSyster sa...

Skylten om solen var ju för rolig =)
Den om E18 skulle passa även här, fast med en annan sifferkombination. Hoppas att du får en bra jobbnatt♡

femfemman sa...

Bra med favoritdag! I mycket gör man ju sin egen dag....
Skogaholmslimpa..deg var nog frukosten för många födda både på femtio och sextiotal.
Gillar England och dess vurm för sitt kungahus. Trots att jag egentligen är republikan! Tokigt! Kram//Anna-Lena

Äventyret framtiden sa...

Bra skyltar. Jag bad en engelsk vän som är på väg till UK idag att hon skulle hälsa kung Charles men se det tänkte hon inte alls göra...jag som alltid har gillat Charles, hahaha
Sjövägen är översvämmad, tandborstarna är stora och rosa och solen den är där uppe den. Humorskyltar som jag gillar allihopa.
Ha en bra natt!
Kram

BP sa...

Så bra att du "live" dokumenterar Charles kröning. Ingenting här som gör "reklam" för att han äntligen når målet. Det tog ju ett tag för honom att slutligen bli kung. Ett tag avsade han sig att bli kung om jag inte minns fel. Äldsta sonen William skulle ju "steppa in" istället.
Som vanligt bara älskar jag dina skyltar från nätet. Å tro' mig, discobollarna påminner mig inte ett dugg om fotboll, men absolut om ESC. Snart dags:-)

EN härlig skyltning:-) Tusen tack för den och länken:-)

Ditte sa...

Snyggt och roligt skyltat. Och extra roligt med skyltar från London- Vad gäller Charles och Camilla tror jag de kommer då det knepigt. Men det har de ju tuggat till på egen hand.
Ja, snart ESC. Förstår att du längtar. Ser fram emot dina rapporter.
Önskar dig en ok. jobbnatt.
Varm kram

Anki sa...

Snyggt skyltat! Kul skylt där om att det inte är E18! :)
Hoppas natten var lugn på jobbet!
Ha en fin 1:a maj!
Kram

Znogge sa...

Snyggt skyltat som vanligt och härliga bilder från London.

Önskar en fin 1:a maj nu!

Kram

Anna i Portugal sa...

Gillar Puhs citat enormt mycket! Han har så rätt. Idag är den bästa dagen. Alltid. Hoppas du haft en bra natt.

Guldkryckan sa...

Sjövägen översvämmad...haha...den var riktigt bra.
Fint skyltat i övrigt också ju.

Alla dagar borde va en favoritdag, bra att sträva efter. :)

Ha det bäst nu.

Paula sa...

Ja men sicket spektakel det är med det engelska kungahuset...hihi. Han såg inte så pjåkig ut Charles den yngre, nu är han ingen större fröjd för ögat. Camilla däremot, hennes ansikte har liksom mjuknat upp med åren så jag tycker hon är riktigt stilig.
Kram