söndag 9 april 2023

Påskdagen och Skyltsöndag

Ja, vad ska man säga...vilken påskafton! Vädret,  sällskapet och miljön. Kunde inte varit bättre, och vilken överraskning som hela min familj ordnat, jag har inte fattat det ännu! Grand Hotel i Saltsjöbaden är inte alls fel! BP:s skyltsöndag idag , får man skylta med dessa vackra bilder?

Vi tog en promenad när vi kom, för alla rum var inte färdiga för incheckning...
Sedär....segelbåtar ute till havs..
Massor av påskägg låg "gömda" ute i skogen, tog foton på ett fåtal bara, på vår väg hemåt mötte vi ett stort gäng barn och vuxna på väg ut mot denna promenadväg, troligen för att leta påskägg!
De var inte svårt att missa alla dessa ägg...

En del väldigt stora!
En del var mindre...
Så äntligen lite krokusar!


En staty ute vid udden, min man undrar vad han tittar på ;-D
Vilken härlig vårdag!
Dags att checka in på rummet, och det var inget fel på utsikten!
Otroligt vackert.
Påskpyntat på hotellet. Vi började med lite bubbel på deras veranda och fortsatte att njuta av vädret innan det var dags för middag.
En meny med svartrot, oxkind och äppelkaka var det inte mycket fel på, gudomligt gott...främst förrätten och även varmrätten.
...och det är så vackert på hotellet, även i korridorerna!
Min man provade att spela lite biljard ...
Spelrummet i dagsljus...
En god hotellfrukost med extra allt! Även våfflor och sylt för den som ville grädda...
Vi tog en morgonpromenad i det sköna vädret innan det var dags att checka ut. Jag är mållös, snacka om surprise, jag är sååå tacksam!
Avslutar skyltsöndagen med en jobbrelaterad bild, den borde jag visa alla nyförlösta mammor som under natten undrar varför det nyfödda barnet vill amma hela tiden!
















 









13 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

En synnerligen fin skyltsöndag!
Så underbart ni hade det tillsammans!
Undrar förstås på äggen i det fria.
Var det någon som vaktade dem eller var det fritt fram att ta ett?
Jättevackra är de.
Grattis till den fina överraskningen!

Kram

znogge sa...

Wow, säger jag bara! Vilken härlig helg det blev och så god mat! En meny helt i min smak kan jag säga.
Vilken tur att äggen i det fria fick vara ifred. Inte helt en självklarhet tänker jag...

Kram och god söndagskväll!

Jossu sa...

Vilken fin överraskning. Och sådan tur med vädret som gjorde omgivningarna och utsikten från hotellet om möjligt ännu vackrare.

Unknown sa...

Det verkar nästan drömlikt - så vackert - ALLTING!
Underbart att vara tillsammans i sån miljö.

(själv har jag en solig 95-årsdag i dag)

Ruth i Virginia

BP sa...

Du hade inte kunnat lägga upp en finare Skyltsöndag! Helt underbart! Allt stämde, inklusive vädret. Den överraskningen är du sååååå värd, speciellt med tanke på dina motgånger med implantatet på sistone.
Så kul med äggjakten. Hade ju nästan förväntat mig att hitta ditt namn på guldägget där:-)

Tusen tack för länken och en härlig Skyltsöndag:-)

Åke sa...

Så trevlig överraskningen :) Men oj så vackert! Och fritt från is... Du såg ingen båt med namnet Lady Boss? Jag har en kompis som jag tror har den där.

Anna i Portugal sa...

Ser verkligen ut som ni haft en kanonhelg tillsammans allihop.Och leta efter ägg kan en ju göra var som helst :)

Anonym sa...

Fantastiskt att äggen fick vara i fred! Finns hopp ! Fin helg! Bara att gratulera till att ha en familj dom din...Vilket jag förstår att du är värd att ha! Kram Anna-Lena

Ditte sa...

Härligt! Gläds så med dig. Vilken överraskning. Och miljön här, både utomhus och inomhus är ju så läcker.
Verkligen fina skyltar från den omgivande miljön här omkring.
Kul med alla utplacerade ägg....
Många tankar och en stor kram

Anki sa...

WOW, vilken härlig överraskning det blev! Ser fantastiskt trevligt ut och kul med äggjakten också!
Kram

Guldkryckan sa...

En fantastisk vistelse ni haft där, såååå underbart ju.
Underbar familj du har.

Ha en fin annandag nu.

Paula sa...

Wow där har jag aldrig satt min fot, så himla fint det är! Både inomhus och utomhus! Och vilken omtänksam familj du har! Kram

Anni sa...

Så underbart <3 Det ser verkligen både vackert, gott och vilsamt ut. Minns att jag var där på konferens för +30 år sedan, då var det ganska slitet.