lördag 15 april 2023

Lördagsmix


 På Hornsgatan ligger denna restaurang. Balkan Wine & Meze, som schlagerväninnan sett tips om i tidningen, så där träffades vi alla fyra igår kväll.
De hade en massa smårätter- meze, vi provade en del, det varma bosniska brödet var gudomligt gott!

Kyckling-souvlaki valde jag till varmrätt, den smakade väldigt bra. (Grekland tillhör ju inte Balkan, men var med på menyn!)
Turkiskt kaffe och Baklava till dessert var inte dumt alls (nåja, kaffet smakade som vanligt kok-kaffe, men det blev lite nostalgiskt då jag minns kok-kaffet som vi hade, när jag bodde hemma hos mamma och pappa).  Vi fick en trevlig kväll, och en del prat om den kommande ESC-resan till Liverpool blev det såklart.
Idag var det sol ute, underbart att äta brunch på balkongen. En joggingtur  har jag hunnit med också, liksom att lägga önskeschema för jobbet i september-november ! Men nej, en ledig helg är det inte, strax dags för att cykla till jobbet , för den första av två nätter.

10 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Ser så gott ut allting!
Balkonghäng i vårsolen glans dessutom.
Trevlig jobbnatt, hoppas den blir precis så där lagom jobbig.

Kram

znogge sa...

Mums säger jag bara! Goda klassiska rätter :D
Hoppas att arbetsnatten blir bra!

Kram

BP sa...

Är det en ny restaurang? Aldrig hört talas om, men rätterna ni valde - MUMS!!! Gillar en massa smårätter, då får man testa olika smaker utan att bli mätt direkt.
Å självklart diskuterade ni Liverpool. Det ska som vanligt bli såååå roligt att följa er i Beatles fotspår:-)

Guldkryckan sa...

Kyckling-souvlaki äter vi ju alltid i Grekland, det fungerar ju oavsett plats man befinner sig på.
Smårätter tycker jag är intressantare än en stor tallrik så man istället får prova på lite olika.

Ha ett fint arbetspass, hoppas det blir lugnt.

Ditte sa...

Vilken trevlig kväll och mycket god mat.
Passar också på att tacka för restaurangtips. Hade inte hört talas om den, trots att den ligger på Söder. Å andra sidan är ju restaurangutbudet stort här.
Ja, er resa närmar sig ju. Då roligt. Kan tänka mig att ni ser fram emot resan och inte minst upplevelserna Ser fram emot att hänga med via Instagram och bloggen.
Visst var det en fin lördag Bara att njuta.
Önskar dig nu en ok jobbnatt.
Varm kram

Anna i Portugal sa...

Vad gott ni åt på restaurangen och en morgon i solen på balkongen är ju en toppenstart på dagen.

Hannas krypin sa...

Låter ju som en väldigt trevlig och fin kväll tillsammans. Så trevligt med brunch på balkongen.

femfemman sa...

Många spännande restauranger som ni har i storstan, förstås! Snart dags för "Eurovision"... Har ju som vanligt noll koll, men nog brukar det vara i maj! ? Kram//Anna-Lena

Anonym sa...

Sol ute - Sol inne.
Sol i hjärta. - Sol i sinne.
Och god mat därtill.
Kram fr Ruth i Virginia

Paula sa...

Jag går så sällan ut och äter så jag har knappt provat att testa menyer med olika smårätter, men de lockar absolut! Ja tänk att ni snart ska iväg till Liverpool, hoppas nu att det inte blir någon krock med eventuell operation! Men så snabba är de väl ändå inte...
Hörapparaterna var helt suveräna, tänkte säga vilka jag gillade bäst, men det gick bara inte, det var så många bra, campingapparaten inte minst!
Kramen