fredag 14 april 2023

Fem en fredag

Det hade jag glömt....nåt man inte vill komma ihåg, snöoväder 14 april!
Inte varmt idag, men jag gav mej ut på en joggingtur, och se, denna gång fixade jag att jogga hela vägen!
Min tur att ge maken lite tulpaner ;-)

Elisamatilda kör på med "fem en fredag" som idag har temat : Antingen eller...

1. En röra under sängen eller i garderoben?

Skulle bli väldigt dammigt och svårstädat med grejer under sängen, så jag har (tyvärr) en röra i garderoben , man vill inte ha en röra där heller!

2. Bo i varmt klimat eller ett med alla årstider?

Jag vet att min kompis som bor i Kalifornien saknar årstiderna i Sverige. Men jag skulle inte ha något emot att bo i ett mer behagligare klimat året runt...

3. Vinna på lotto eller få ditt drömjobb?

Drömjobbet är det försent för, så nu vill jag vinna storvinsten på Lotto!

4. Böcker eller tidningar?

Konstigt nog så läser jag inga veckotidningar numera, jag föredrar nog böcker.

5. Vara ärlig eller tänka på den andres känslor?

Hm, jag är väldigt diplomatisk...så jag tänker nog mer på den andres känslor!

I kväll är det dags att träffa schlagerkompisen och hennes man, middag på en Balkan-restaurang, så spännande!

 

12 kommentarer:

femfemman sa...

Låter som en härlig kväll. Det där med ärlighet eller ej...En klar avvägning. Känns ju alltid bäst med ärlighet.
Ingen röra, tack! Men så blir det ändå...
Hoppar gärna över vintern! Annars känns det ok!
Ha det fint! Kram

BP sa...

Grattis till joggingturen:-)
Härliga tulpaner - krispiga och fina:-)
Vi är helt överens om svaren 1-4. Det blir knepigare med femman. Det är nog ingen som någonsin beskyllt mig att vara diplomat;-)
Ha en underbar kväll! Så kul att du och din man är lediga båda två för en gångs skull:-)

Hanneles bokparadis sa...

Varierande väder, nu är det väl dags för sommardäck... gillar svensk variation med årstider, läsning av veckotidningar har minskat.

Kina sa...

Du är duktig som håller igång! Själv är jag en riktig soffpotatis! (fast jag går ju på gymm 2ggr/vecka)
Precis som din kompis så skulle jag sakna årstiderna. En liten kort vit vinter kan man kanske få önska?!
Det skulle inte sitta dumt med en STOR lottovinst. Ska kanske ta fram pappas gamla lottokupong. Den lämnade syrran och jag in i många år efter pappas död, men vi vann aldrig något så till slut fick det vara. Men....jag har den fortfarande kvar!
Ha en fin kväll i goda vänners lag nu!

Äventyret framtiden sa...

Du imponerar verkligen! Men så håller du dig i form också!
Klokt att tänka innan på andras känslor än att göra det när det är för sent!
Diplomati vinner alla på.

Ha det gott!
Kram!

Janerik Sundh sa...

5:an var lätt. Typisk våg, vi är nog födda till diplomater. Jag har fått lära mig att vara ärlig också men man behöver inte vara brutalt ärlig utan man kan väga ut det och ändå nå fram.

Jag tror nog du skulle längta tillbaka till årstiderna du också efter ett tag. Det enda jag inte gillar det är mörkret på vintern och när det är slaskigt. Upp till -5 grader och vit riktigt vit snö, det gillar jag men det är väldigt sällan det är så här nere i södra Sverige.

Ha en skön helg!

Paula sa...

Balkanrestaurang låter spännande, får kolla bloggen i helgen! Behagligt klimat låter så häftigt, jag tycker ju att även regn och rusk hör till liksom kalla vintrar (som vi snart sett slutet av)
Jag uppfattar dig som varmhjärtad och diplomatisk, en genomsympatisk tjej! Trevlig helg/kram

Anna i Portugal sa...

Hoppas besöket på Balkan-restaurangen blir smakfullt och trevligt på alla sätt. Kul att läsa dina svar på de fem frågorna.

Guldkryckan sa...

Jo, många "röror" blir det ju om man inte passar sig.
Har många här men stänger man bara dörrarna så märks det inte. ;)

Önskar dig stort lycka till med lottovinsten, jag kämpar också på med detta, samma siffror i 30 år, verkar ju hopplöst men kanske snart så.

Ha en fin kväll nu.

LillaSyster sa...

Bra jobbat med löpningen=)
Ha en fin kväll ♡

Hannas krypin sa...

Vad härligt att du kom ut för en löprunda och joggade hela vägen. Bra jobbat.

Mrs Calloway sa...

nej, under sängen ligger inte en klädtrasa. där finns endast damm och en eller annan penna. böcker och dagstidningar läser jag. och med åren har jag lärt mig att en ska vara väldigt försiktig med att säga sanningar till folk.