tisdag 18 april 2023

Spontan date i stan

En inställd lunch idag med en kollega ledde till att jag istället tillsammans med min man cyklade in till stan och träffade vår pappalediga son med hans son, vårt barnbarn Samuel vid Karlbergs skolas lekplats!

Farfar och Samuel på promenad!
Sen blev det fika utomhus hos Systrarna Andersson vid S:t Eriksplan, vilken underbar dag det blev! 

Orsakullans fråga : 
  1. 18. Något surt…
  2. Gillar inte surt godis, men minns en väldigt god citronkaka med vallmofrön som jag har gjort, tror receptet kom från boken : Rosendals trädgårdscafé, den måste jag ju göra igen! 





 

9 kommentarer:

BP sa...

Vilken fin bild av de två tornen. De är verkligen ett landmärke som syns från överallt i Vasastan, ungefär som Globen på Söder. Å vädret var ju perfekt för en träff med sonen och Samuel. Kul att ni hann med en fika också. Tycker det är så roligt att din man och du verkar vara mera synkade vad gäller ledighet från era jobb:-)

Anki sa...

En perfekt dag för en spontan date! Fina bilder!
Kram

femfemman sa...

Så fin bild på farfar och sonson. Mysigt med spontanträff med de bästa. Kram

znogge sa...

Vilken härlig dag det blev trots ändrade planer. Kanske blev det till och med bättre så här :D

Önskar en god kväll nu!

Kram

Ditte sa...

Absolut! Kunde inte bli bättre. Och vädret var ju också på topp.
Systrarna Anderssons är ju också väldigt trevligt.
Bilden på M och Samuel är så fin-
Varm kram

Äventyret framtiden sa...

En fin bild av farfar och Samuel. Jag fattar knappt att Samuel är så pass stor som han är. Han var ju nyss bebis...

kram

Anna i Portugal sa...

Tiden rusar fram, han är ju riktigt stor nu Samuel. Och en spontandate är ju urmysigt, inga förväntningar.

Annika sa...

Tornen, älskar dem! Brukar skämta om att om P och jag flyttar till Sthlm ska vi köpa en lgh i ett av de där husen. Yea right, dream on!! Men jag gillar dem verkligen. Skulle ÄLSKA att få se en av lgh där, helst höööögt upp i huset.
Mysigt med Samuel. Vilken fin dag. Klart ni ska fika och äta godis och göra allt mysigt då!
Jag är som du, gillar inte surt godis alls.
Kramar!

Paula sa...

Vilka häftiga byggnader! Och så kul med en barnbarnsträff i finvädret! Kram