måndag 3 april 2023

Glad måndag

Ännu en solig dag, så passade på att ta en promenad , denna gång i Hagaparken. Det är inte så speciellt varmt ute, men uteserveringen vid Koppartälten drar ändå folk.
..och det är klart, kan man sitta i solen så värmer den väl ändå lite. Det är blött och halt på sina ställen, så jag fick backa och ta lite kringelikrokvägar istället idag, men ändå en glad måndag får man väl säga, Caritas tema.

Orsakullans fråga idag : 

  1. 3. Kärlekens dag, vem ger du kärlek till?
  2. Min familj, och inte minst barnbarnet Samuel, njuter fortfarande av minnet från i torsdags då jag var barnvakt hos honom i flera timmar! 

 

9 kommentarer:

LillaSyster sa...

Roliga tält =)
Nu hoppas vi att vårsolen är här för att stanna. Det är halt även här på sina ställen. Du får säkert vara barnvakt snart igen ska du se. Ha en bra påskvecka!

Anonym sa...

Gott ivlä och i solvärmenFijade på altanen igår. Äntligen lite vårkänsla, även om det finns lite snö kvar här också. Glad måndag! Kram//Anna-Lena

znogge sa...

Visst blir man glad av en blå himmel och strålande sol även om det fortfarande är ganska så kallt.
Kärleken till barnbarnen är fantastisk <3

Kram och god måndagskväll!

BP sa...

Japp, det ser betydligt varmare ut på dina bilder än det var i verkligheten. Två/tre plusgrader, inte mera än så. Is och snö är kvar på många ställen. Men som sagt - jag kan varmt rekommendera balkonghäng:-)

Ditte sa...

Vad trevligt och skönt med en vända i Hagaparken och kan tänka mig att det var många besökare vid Koppartälten.
Men det är ju minusgrader på nätterna så kan tänka mig att det ligger is kvar på sina ställen. Vill till att gå försiktigt.
Har helt missat att det är kärlekens dag. Tycker den är alla dagar.
Men instämmer i det du skriver. Min familj ger jag också all kärlek. Och även många fina vänner.
Varm kram

Äventyret framtiden sa...

Koppartälten är härliga.
Kärlekens dag, den kände jag inte alls till men å andra sidan så ska väl alla dagar vara kärlekens dag? Vi kör på det eller hur?
Förstår din lycka med att få vara med Samuel i fem timmar. Underbart!
Kram

Anna i Portugal sa...

Fräcka tält! Visst söker alla solen nu när den värmer lite, förstår er mycket väl. Kärlekens dag visste jag inte om förrän jag läst det på lite bloggar idag. Tycker som Karin - firar kärleken varje dag!

Anonym sa...

Love makes the world go around ..
Ingen Kärlekens Dag i USA idag.
Vi skulle behöva mer kärlek och omtanke.
Ruth i Virginia

Paula sa...

Hagaparken är så fin, nästa gång jag besöker Stockholm vill jag till fjärilshuset.
Tänk att ni också har snö som ligger kvar!
Vilken kul erfarenhet för sonen att jobba utomlands! Önskar jag också hade gjort det, var liksom på väg, men sen kom kärleken och sen kom dottern...
Kram och trevlig påsk