måndag 24 april 2023

Glad måndag i London

En engelsk frukost sitter fint inför en dag som skulle bli många steg.
Jag hade bokat inför kvällen, så min man fick bestämma vad vi skulle göra under dagen. Vi tog tunnelbanan från Paddington…
…till Black Friars och….
…vi fick se Themsen på vår väg till….
 
Tate Modern, moderna museet i London.

Där de just har öppnat en utställning med Hilma af Klints konst…
Jag ska ärligt säga att jag inte blev så klok på många av hennes alster…
…men väldigt fina blomster i vattenfärg…
…men mest otroligt mycket abstrakta målningar som jag inte förstod mig på, men mycket vackra färger.

Så småningom letade vi oss vidare inför kvällens event…

..en selfie vid Themsen…
En Uber båt minsann! 
S:t Pauls katedral.
På håll såg vi London bridge…
Vi hittade så småningom ut till kvällens event, där det var ett riktigt drag på krogen mitt emot arenan.
Såklart vill jag att min man också skulle få uppleva ABBA avatarerna här i London som jag såg i september! 
Vi laddar med korv och prosecco innan konserten…
Man får inte ta några bilder i arenan, men jag kunde inte låta bli att fota en fullsatt arena , så otroligt! 
…och vi är laddade! 
…en bild till blev det …jag njöt av varje sekund, min man var också fascinerad av denna spektakulära föreställning!  Nu är vi tillbaka på hotellet efter ännu en heldag i London.  I morgonkväll är  vi uppbokade igen, hoppas på lite bättre väder…det har regnat en del här idag, och ingen värme i luften. 

7 kommentarer:

femfemman sa...

Man hinner mycket på en dag i London. Och engelsk frukost...det smakar så gott just i Storbritannien.
Har också svårt att förstå den typ av konst som du visar. Tänker: sånt kan väl "alla" göra. Men jsg kanske har fel. Vill iaf inte ha någon sådan tavla på mina väggar.. 😊
Förstår att ABBA Avatar showen är bra...Åtminstone om man är "Abbafan". Njut av dagen! Kram

Anna i Portugal sa...

Sitter här och bara ler. Blir glad av att se London. Och att ni har det så bra. Kan tänka mig du upplevde konserten på ett lite annorlunda och kanske djupare sätt nu andra gången?

Znogge sa...

Vilken supertrevlig dag och ännu en dag helt i min smak. Det finns så mycket att göra och att uppleva i London.

Ha det fortsatt gott!

Kram

Annika sa...

Den perfekta dagen i London! Ser ju på insta att ni är där också. MYSIGT.
GISSA om jag skulle vilja se den ABBAtarerna också. Gud vad roligt det skulle vara. OCH det här var alltså andra gången för dig. VET att jag skulle älska det. Njut av resterande tid i staden.
Kramar!

Ditte sa...

En välfylld dag och kväll. Just som det ska vara. Och är en i Londom är det klart att det finns mycket att se, uppleva och upptäcka. Hilma af Klints utställning såg vi här på Moderna i Stockholm och visst var den speciell men det var ju hennes liv ockås.
Vad roligt att ni såg Abba Avatarerna och en god start med bubbel och varm korv.
Hoppas ni får lite bättre väder och att även tisdagen blir en bra dag-
Ha det gott.
Kram

BP sa...

Så mycket ni hann med på en dag:-) Kul att din man valde Tate Modern. Har bara besökt muséet en gång. Gillade att det var så "luftigt". Har inte hört talas om Hilma af Klint. men gillar hennes tavlor trots att de mera liknar "kludd".
Kul att du visade ABBA avatarerna för din man. Fascinerande efter allt jag läst.
Sedan skrattade jag gått åt uppladdningen med korv och bubbel - hahaha:-)
Fortsätt och njut i London!!!

Äventyret framtiden sa...

Härliga fina foton av er dag i London, igår! Nu först tittar jag in men njuter förmodligen lika mycket som ni gjorde.
Hilma af Klint, boken om henne läste jag för något år sedan. En spännande kvinna minsann. Hon målade sina tavlor på sitt särskilda sätt
Ha det innerligen bra den tid ni har kvar i Englands huvudstad! :) <3