tisdag 4 april 2023

Minnen från Malta

Sedär, vi var visst till Malta i april 2017, och visst minns jag! Nyinflyttade var vi till vår lägenhet i Solna, och som tur var en trerummare. Yngsta sonen hade jobbat på Malta i tre år, och nu var det dags för honom att följa med oss hem till Sverige igen, med en fantastisk arbetslivserfarenhet i bagaget.
Fina vyer från Malta..
...det var ljuvligt att få hem sonen efter dessa år på Malta!

Idag var det tänkt att vi skulle ta med oss lite middag hem till lilla familjen i Vasastan, men både jag och maken är fortfarande förkylda, så tyvärr...de får vänta lite med ett besök från oss.  Jag kurerar mej med att läsa den första i serien om "Åremorden" av Viveca Sten: "Offermakaren", tack för tipset Znogge, kunde knappt sluta läsa i natt på min Ipad...!

Orsakullan undrar : 

  1. 4. #jagvetvadensnippaär… En månad sedan denna nyhet, vad tänker du?
  2. ...man slutar aldrig förvånas! 

 

6 kommentarer:

znogge sa...

Vilka härliga minnen från Malta men gott att ha sonen inom landets gränser förstår jag.
Jat tyckte mycket om böckerna och läste dem snabbt.

Önskar en god tisdagskväll nu!

Kram

BP sa...

Varje gång du lägger upp ett minne och jag känner igen händelsen inser jag att jag har hängt här hos dig ett bra tag. Å jag hänger ju kvar, vilket betyder att jag gillar din blogg och dess innehåll skarpt. Så visst minns jag er resa till fina Malta.
Åremorden har jag faktiskt inte hört talas om. Tack för tipset där.

Håller helt med dig på ditt svar till Orsakullans fråga. Tur att domen överklagats. Så liiiite hopp finns kvar där.

Ditte sa...

Malta är ju en härlig ö! Och kan tänka mig att ni hade fina dagar där. Och kul med sonen och hans jobberfarenhet här.
Trist att ni fortfarande är krassliga men Samuel och familjen finns ju kvar.
Boken har jag också på gång men ska avsluta den jag håller på med först-

Verkligen tur att denna "snippadom" blev överklagad. Men vilka typer som nämndemän. Pust!

Kram!

Anna i Portugal sa...

Znogges tips finns på min att-läsa lista. Nu får jag nog putta upp den lite högre upp :)

Annika sa...

Vad härligt med Malta.
Mysigt med återblick.
Hela snippa-domen är helt och håller otrolig.
Bra att det överklagats.
Kram!

Anette sa...

Malta är härligt. Min dotter är fortfarande kvar där, 10 år blir det nu i sommar. Hon älskar det, så det är bara att gilla läget.