tisdag 25 april 2023

Mera London!

Jodå, vi är fortfarande kvar i London, och har haft ännu en magisk dag. Vi spenderade förmiddagen i Covent Garden….
 





Kunde sitta ute trots kylan och se på alla aktiviteter på torget…


Lite oordning på bilderna, men svårt att blogga från ipaden, här kommer sista bilden idag, på ett lite lugnare Paddington station på vår väg hem ikväll.

Så en selfiekalvalkad på oss från kvällens event. Så glad att jag fick med min man på musikalen Moulin Rouge som går på Piccadilly Theatre. Jag såg ju även den i september när jag var här med schlagerväninnan. Jag som inte ens hade sett filmen var väl lite skeptisk till denna musikal, men ack så fel jag hade, den är så bra, fantastisk musik och show, min man blev lika överväldigad som jag! 
Ska man se en musikal i i London så ska man se denna!!! 
Innan musikalen …foton i fel ordning! 
I t-banan ser man reklam för ABBA -showen.
Paddington station i dagsljus…
I morgon så ska vi i alla fall åka hem igen, glada och så tacksamma för dessa dagar i London 

8 kommentarer:

anna-lena,larsson@edu.tranemo.org sa...

Underbara London! >Försökte se filmen Moulin Rouge men kom inte igenom den, via TV-skärm. Men Londonteatrar kan förvandla det mest till kanonföreställningar. Har sett mängder av föreställningar i London....några flera gåger om... och sällan blivit besviken. Har i så fall varit någon föreställning där man pratat dialekt, och jag inte fattat alls vad som sägs, eller sjungs.
Inser att det gäller att ta sig samman och försöka få till en resa till London igen. Är väl mest prisbilden som avskräcker. Kronan är låg, det blir SÅ dyrt...
Ha en behaglig hemresa. Kram

BP sa...

Så mycket roligt ni har hunnit med i London. Gissar att ni båda två är väldigt nöjda med ert besök. Covent Garden - såååå fint och roligt. Det området har verkligen piffats upp sedan 1980- och 1990-talet.
Oordningen på bilderna stör mig inte ett dugg. Ibland har blogspot sina egna idéer i vilken ordning bilderna ska visas.
Nu önskar jag er en lugn och fin hemresa. Inget regn och 6 gradar väntar på er;-)

Ditte sa...

Gläds så med er! Ni har ju verkligen fått ut "allt" av era dagar i London. Det är ju en så härlig stad som har så mycket. Jätteroligt med musikalen Moulin Rouge och Covent Garden. Extra roligt att även M tyckte om M.R. Härliga bilder på er och ni ser strålande ut.
Välkomna hem- Önskar er en fin resa.
Varm kram

Annika sa...

Härligt med London.
Blir sugen på att åka dit.
Moulin Rouge, ja den är underbar. Har bara sett filmen, men älskade den! Skulle så gärna vilja se musikalen också. SÅ bra musik!!!
Fortsätt att ha det så jättefint i staden!
Kramar!

Äventyret framtiden sa...

Moulin Rouge är fin, på film i alla fall men jag förstår att det blev en särdeles bra upplevelse för er båda också!
Ha det gott, så mycket ni orkar och kan!
Kram!

znogge sa...

Ännu en superhärlig dag i London! När vi var där senast bodde vi vid Covent Garden och det tyckte vi var ett mysigt område.
Moulin Rouge är jättebra som film så jag kan tänka mig att musikalen är fantastisk.

Kram och välkomna hem nu!

Anna i Portugal sa...

Vad kul att dina repriser var lyckade även för maken. Fina dagar tillsammans i bästa storstaden, även om lite kyligt, ja det är nog ett fint minne ni har med er hem i bagaget idag.

Paula sa...

Vilken lyckad semester ni fick! Tänk London kom jag aldrig till, inga många andra storstäder heller. Men det var mitt val i den perioden i livet, då lockade storskogarna och ödsligheten mycket mer. Man hinner inte med allt under ett liv o nu känner jag att hade jag en drös med pengar så drog jag nog till ....Australien!
Kram