torsdag 27 april 2023

Bokrelease : Boken om Allan Mann

En liten joggingtur mellan hagel och regnskurarna idag, stannade till för att få en bild på alla vitsippor!
Ikväll var vi bjudna på bokrelease av boken om Allan Mann. Det är Ditte, min bloggvän ( som just nu har en bloggpaus) som bjöd in till detta evenemang. Boken handlar om hennes pappa, en stor krigshjälte som det nu äntligen har skrivits en bok om, författaren heter Thomas Tynander-  både jag och min man ser fram emot att läsa denna bok. Vi blev bjudna på bubbel och tilltugg...och träffade många människor, kul att träffa flera som jag lärt känna genom Dittes blogg!

Ett signerat exemplar!


Jag ser så fram emot att läsa denna bok om denna speciella man. På baksidan av boken står bl.a  : Allan Mann stred i fyra olika uniformer och blev vår tids mest dekorerade officer. Det här är den unika historien om hans dramatiska krigsupplevelser, byggd på Allans egna dokument ,arkiv och intervjuer med de som lärde känna honom. Det är berättelsen om en ung svensk som under en våldsam tid riskerade allt för nationers rätt att vara fria och självständiga.
Här syns Ditte och den långe mannen är författaren Thomas Tynander som jobbat med boken under flera år. En sån trevlig kväll det blev! 
Jag och min man gick vidare till Mowglis Kök .där vi bokat bord...
...och njöt av en god middag...

 En fantastisk trevlig kväll lider mot sitt slut, fick en vacker bild av Gustav Vasa kyrka vid Odenplan på vår väg till pendeln, där vårt barnbarn Samuel döptes i somras. Tusen Tack Ditte för kvällens fantastiska bokrelease!



12 kommentarer:

BP sa...

WOW! Det var en riktigt proffsig bokrelease som du och din man var bjudna till! Så kul att ni fick vara med och dessutom fick ett signerat ex. WOW! Författaren är himla snygg måste jag säga. En bonus;-) Kul att se att Ditte slängt kryckorna också;-) Så fin hon ser ut på din bild. Å visst är hon en kopia av sin pappa.
Inte alls fel att avsluta London-semestern i Stockholm med bokrelease och god mat:-) Det är du såååå värd:-)

Äventyret framtiden sa...

Vitsippor ute i backarna står...underbart är vitt och vitsippor.
Härligt också att ni var bjudna på boksläpp och realise för boken om Allan Mann. Tack för att du delar med dig av allt detta Susjos! Så fint att få följa med på från sidan om. Fina foton allihopa, passar bra med en bild av Gustav Vasakyrkan.
Kram

Anonym sa...

Så intressant med bokrelease och att få träffa författaren själv. Ett signerat exemplar var inte illa! Trevligt med restaurangbesök därefter. En kanondag helt enkelt!

Kram från Znogge

Geddfish ♥ sa...

Åh, vad härligt att ni blev bjudna på bokreleasen! Jag började lyssna på boken igår, den är så bra skriven och uppläsaren duktig och behaglig.
Välkomna hem från London också!
Kram!

femfemman sa...

Vilken kväll! Förstår att det var alldeles speciellt att få vara med på Dittes bokrelease! Fint initiativ av Ditte! Hoppas och tror att boken snart dyker upp på vårt bibliotek. Allan Mann hade ju en koppling till de trakter jag bor i. Får kolla med bibliotekarierna..

Joggingtur bland vitsippor! Härligt! Aprilväder dessutom..
Här får de bli en långpromenad genom aprilnaturen. Vitsippor i massor lär jag få se. God fredag! Kram

LillaSyster sa...

Underbart!
Jag väntar på att boken jag har beställt ska dyka upp i brevlådan =) Trevlig Valborg!

Anna i Portugal sa...

En trevlig dag verkligen och kul att vara med på bokreleasen.

Anki sa...

Ser ut som en väldigt trevlig kväll tillsammans med Ditte och alla andra! Ska bli spännande att läsa boken så småningom. Dittes pappa var verkligen en riktig hjälte!
Härliga vitsippor ... fin bild också!
Kram

Annika sa...

Men vad trevligt med denna releasefest!!
Boken verkar vara mkt intressant.

Vilka underbara vitsippor! Maten ni åt sen ser så god ut. OCH kyrkan i vårkvällen, magisk!
Kramar!

Ditte sa...

Tack ! Så roligt att ni kom. Vilka fina bilder du tagit. Döttrarna och andra vänner och bekanta tyckte också det var så roligt att ni kom. Och visst blev det en trevlig bokrelease med god mat, bubbel och trevligt mingel.
Jag ska skicka en länk till din blogg till Thomas så han också kan läsa.
Ja, boken fängslar även mig. Och visst är inledningen stark. Jag minns så väl händelsen-

Vad trevligt med en sen middag på tu man hand. Ser verkligen trevligt ut- (Tack för restaurangtipset.)
Varm kram

Paula sa...

Så trevligt att ni kunde närvara vid bokreleasen! Jag hoppas boken får många läsare för det är den värd. Vem kunde ana att en sådan period skulle komma som vi nu står inför med krig och Natointräde och en massa man trodde var passerat för alltid. Men galningar finns alltid...
Kram

Susanne sa...

Så trevligt att få vara med på bokrelease. Och dessutom med Ditte :) Superkul att få se bilder. Ska bli kul att höra vad du tycker om boken.