fredag 20 oktober 2023

Färgsprakande fem en fredag

Först det rätta svaret från igår, jag är där uppe till vänster ;-)

Lillasyster håller i färgsprakande fredag, tycker att Nordiska amningsveckan kvalar in med denna bild.
Det bjöds på brösttårtor idag, men det missade jag, åkte ju hem från jobbet i morse, då fanns inga tårtor på plats ännu.
Det är inte bara amningsvecka, det är hörselveckan också, färgsprakande även där!
Selmastories fotoutmaning : 20. En bok som överträffade mina förväntningar.
En halv gul sol var en fantastisk bok att läsa, en kommentar som jag kan skriva under på : 

Den här boken innehåller allt från historia, geografi, politik, krig , kärlek och beskriver människor och deras öden. Det är en intressant och sanningsenlig skildring av de omfattande konflikterna i Nigeria och Biafra och hur dessa påverkade enskilda individer och familjer i det lilla. Mycket läsvärd.


Vidare till Elisamatildas "fem en fredag"med temat : Egenskaper

1. Vad är du för kort för att göra?

Nå upp till den översta hyllan i köksskåpen...utan hjälp av en stol!

2. Vad är du för envis för att göra?

Numera har jag fattat att jag har dåligt lokalsinne, men en gång i tiden var jag för envis för att tro det, gick åt helt fel håll med mina kompisar, vilka omvägar det blev! Nu finns det gudskelov GPS som kan hjälpa till så jag går åt rätt håll!

3. Vad är du för rädd för att göra?

Bungyjump och hoppa fallskärm är inget jag kommer att göra.

4. Vad är du för lat för att göra?

Det skulle behövas målas om eller tapetseras om i vårt lilla gästrum, än har inget hänt sen vi flyttade in 2017...

5. Vad är du för ung för att göra?

Inte riktigt läge att gå i pension ännu, men jag får faktiskt göra det nu, men väntar lite till, så pensionen möjligen blir liiite bättre.






 

12 kommentarer:

BP sa...

Brösttårtorna är ju tradition på ditt jobb. Å självklart är det rosa - grrrrrr.

Hörselknapparna gillar jag allihopa, speciellt den i regnbågsfärger, då den slår två flugor i en smäll:-)

Sedan gav jag mig själv en klapp på axeln precis, då jag gissat rätt igår var du befann dig i bilden:-)

Har sett att det hittills bara är en enda deltagare i temat som INTE har krympt, eller så är hon XXL. Hon når nämligen upp till högsta hyllan i skåpet. Du, jag och alla andra gör det inte längre;-)

Att du har dåligt lokalsinne - det var otippat. Men som du skriver - GPS:en är till stor hjälp - om man har en i bilen vill säga;-)

Trean är vi helt överens om.

Tapetsera är jobbigt. Det är enklare att köpa väggfärg och en roller och måla över befintlig tapet;-)

LillaSyster sa...

Ett häftigt och annorlunda bidrag, tack för att du vill vara med och spraka och tack för länken =) Ha nu en fin helg!

Hanneles bokparadis sa...

Kul bakelser! Min lillasyster hoppade bungyjump... Man har väl inga viktiga saker i överskåpen? Mitt lokalsinne har blivit sämre med åren

Ditte sa...

Missade dig helt där på bilden. Men när jag sett närmare så kunde jag ju se hur fel jag hade.
Visst kvalar bilderna från Nordiska amningsveckan in i den färgsprakande fredagen. Absolut.
Fint också med hörselvecka. Och även den färgsprakande.
Tack för tipset om boken. Har ännu inte läst den.
Önskar er en fin helg.
Kram

Mrs Calloway sa...

bungyjump skulle jag aldrig våga. men möjligen fallskärmshopp tillsammans med någon. mitt lokalsinne är = 0 till stort nöje för barnen. jag når inget heller utan måste klättra på stolar och köksstegar

Anna i Portugal sa...

Jag som tyckte jag kände igen både näsa, mun och ögon.. svårt var det, men kul! Tårtorna ser riktigt goda ut. Skulle aldrig hoppa bungyjump eller fallskärm.

Znogge sa...

Två viktiga saker att uppmärksamma så passande bilder till en färgsprakande fredag!

Jag tyckte det var lätt att se vem som var du :D

Kram och god lördag!

Kina sa...

Den boken skriver jag upp på min Att läsa-lista. Tack för tipset!
Man får lägga sån´t som man inte använder så ofta, på översta hyllan. Har också dåligt lokalsinne, men kommer alltid fram dit jag ska. Fast det tar förstås lite längre tid!
Hoppens tid är förbi för mig, men jag skulle nog inte våga i alla fall. Kanske fallskärm om jag fick hoppa tillsammans med någon.
Det kan skilja ganska mycket i pensionskuvertet om man jobbar några år till. Och trivs man på jobbet så jobbar man väl gärna kvar också.
Ha en fin fortsättning på helgen!

Geddfish ♥ sa...

Jag har bra lokalsinne. Men jag når inte högst upp i hyllorna, dock har jag möblerat om så att det passar mig bättre.
Fina bilder och nu, trevlig lördag!
Kram!

Guldkryckan sa...

Ammningsvecka?
Har jag missat helt, fast så är jag ju inte en del av kundkretsen antar jag. ;)
Skulle behöva en tapetsering här också, men jag tror jag väntar ett tag till, typ 10 år eller så.

Har 15 år till 69, 6655 dagar enligt min app...usch. ;)

Ha en fin fortsättning på helgen.

Janerik Sundh sa...

Bungyjump har jag aldrig haft någon önskan att göra. Fallskärmshoppning har jag ofta tänkt att göra men det har aldrig blivit av och nu skulle jag nog inte klara landningen längre. Men det hade varit kul tror jag.
Om det inte är slitigt så fortsätt jobba. Jag jobbade tills jag var 67 och jag hade gärna fortsatt jobba. Men jobbet slet ju inte på kroppen.
Ha en skön helg!

Paula sa...

Jag har faktiskt inte läst boken! Ska skriva upp titeln, som jag ju väl känner igen, men listan är lång...vill ju läsa nya böcker också i möjligaste mån. Fast det är ganska sällan de är så mycket bättre.
Jag skulle inte klara mig ens med en GPS på Ikea! Men i skogen behöver jag ingen...
Söndagskram