söndag 15 oktober 2023

Skyltsöndag

Idag hade jag tur med mycket, var orolig för att Icas mat som jag köpt online inte skulle komma i tid, men det gjorde det, så jag hann laga maten till vår lilla födelsedagsmiddag som vi skulle ha idag.

Fick så fina blommor och en skön fuktkräm från Clinique.
Jag hann göra min Kycklinggryta med kardemumma, som smakade väldigt bra! Liksom en favorit i repris: hallonpaj med brynt smör. Min man hann komma hem från jobbet också innan killarna med flickvänner kom, och såklart lilla Samuel, en underbar eftermiddag/kväll!
Har inte hittat så många skyltar på BP:s skyltsöndag, men hittade denna på nätet...
På facebook kom detta minne upp, och blir nästan chockad idag, hur orkade jag, var med och bistod vid 7 födslar på tre nattpass, puh!
Selmastories fotoutmaning boktober vill idag ha: 15. Ett riktigt fint omslag:  Det var lätt, denna bok som handlar om Dittes pappa Allan Mann har ett väldigt fint omslag!










 

8 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Helt underbar blombukett! Det blev säkert en fin födelsedagsmiddag. Köar för boken på biblioteket.
Hoppas du får en fin vecka (och glöm inte ställa blommorna på balkongen, då håller de jättelänge!)

znogge sa...

Vilken härlig dag det blev på alla vis!
Visst är bokomslaget fint.

Kram och god kväll!

BP sa...

ICA kan man alltid lita på;-) Och sååååå många kassar du fick på köpet - inga extra köp av kassar/påsar de närmaste månaderna;-) Blombuketten är en fröjd för ögat. Du skyltar med en perfekt dukning där:-)

Ja, hur hann du med sju födslar på 30 helgnätter. 2012 var du 11 år yngre om man får påpeka det...

Vad gäller bokomslaget så håller jag helt med dig. Den boken kvalar in på fler punkter i listan tycker jag.

Så kul att du hann med en Skyltsöndag också:-) Tusen tack för den och länken:-)

LillaSyster sa...

Åå vilken bukett =) Både omslaget och boken är toppen. Ha nu en ny bra vecka!

Paula sa...

Tack för receptet, det vill jag testa, gillar kardemumma som matkrydda men den förekommer ganska sällan i matrecept, vanligare i Orienten. Vilken vacker bukett du fick, den lyser upp i höstrusket.
Och visst är omslaget till Allans bok fint!
Kram

Guldkryckan sa...

Instämmer angående boken om dittes far, toppenfint omslag där minsann.
Skönt att grejerna anlände i tid där, kunde ju blivit lite knepigt annars anar jag.

Ha nu en fin måndagskväll. :)

Ditte sa...

Bra skyltat! Och jag instämmer helt i att omslaget på boken som handlar om pappa är fint, Och på olika sätt.
Vad roligt att middagen blev så lyckad och givetvis trevligt att ses alla tillsammans.
En strålande vacker blomsterbukett att njuta av dessutom och fina presenter.
Kram och trevlig kväll.

Susanne sa...

Så mysigt med familjemiddag och finbesök <3 Och det där receptet du länkar till. Mums!!! Det låter helt supergott. Det måste jag prova :)