söndag 1 oktober 2023

Skyltsöndag


 Inte bara skyltsöndag idag , som BP håller i,  vi går också in i Oktober månad.

En skön söndag , och efter att jag storhandlat på eftermiddagen när bilen kommit hem (maken har jobbat idag ) så gick jag ut på en promenad
Lyssnandes på en ljudbok...





Apropå böcker så tänkte jag hänga på den här utmaningen som jag hittade hos Paula, som har hittat själva utmaningen hos SelmaStories.
1. En av mina bokhyllor är den jag har ovanför sängen, och se, då kommer några av mina dalahästar med på bild också.
Avslutar med lite tokiga skyltar från nätet!







8 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Så jag skrattade åt sista skylten - outch! Den med chillin som livsmedelsaffären "bjuder på" har jag faktiskt sett irl hos Willy:s, men det är nog några år sedan. Den "håller än":-)
Boktober fotoutmaningsskylten är bra. Jag kanske hänger på jag med.

Tusen tack för din första Skyltsöndag i Oktober:-) Stort tack för länken också:-)

Äventyret framtiden sa...

Jag gör detsamma som BP, skrattar högt åt den sista skylten.
Vilken utmaning du tar dig an, jisses! Hänger nog inte på ännu...ja, om det finns någon titel med portugisisk text då i så fall 😉

Oktoberkram!

Ditte sa...

Kul skyltar och några ger extra skratt. Fyndiga! Visst är det roligt med böcker. Har alltid en fysisk på gång som jag håller i och en annan jag lyssnar på. Och helst i olika genre.
Kul med några av alla fina dalahästar samlade. Så fina.
Fick mig tillsänt listan från Selma stories och gillar den. Vill till att fundera lite extra.
Ha det gott.
Varm kram

LillaSyster sa...

Japp att gå på lego är ingen hit.
Kul skyltat =)

znogge sa...

Kul och snygg skyltning!
Ja, nu går vi in i oktober och det känns mer och mer som höst.

Kram och god kväll!

Åke sa...

Nysådd gräsmatta :) Bokhyllor har vi överallt tycker jag... vid min säng består det utav 99% med Uffe Lundells verk. Kul och trevlig blending av skyltar du bjuder oss på.

anna-lena,larsson@edu.tranemo.org sa...

Visst är det vackert i naturen just nu. Häftigt att du som storstadsbo,visar så mycket natur. Din dalahästsamlig gillar jag. Och bokutmaningen, den ska jag ta en titt på. Kram! // Anna-Lena

Paula sa...

Nog är jag illa bevandrad i trädgårdsämnen, men några gräsfrön borde väl ändå sticka upp ur gruset...
Skriet var en höjdare! Bokhyllan har du nästan färgmatchat med hästarna, kul!
Kram