måndag 23 oktober 2023

Glad måndag

Ingen sol idag, men fick i alla fall en fin bild nere vid Brunnsviken. Jag är fortsatt ledig, så visst är det en "glad måndag", Caritas tema.


Min man fick en fantastisk fotobok av en av sina bröder när han fyllde jämnt för några år sedan. Tittade på lite bilder idag från när han var barn, och kan inte låta bli att jämföra dem med Samuel.

Jag kan se likheter, bl.a det blonda raka håret.

Underbart med gamla kort!
Här syns våra pojkar som har fiskat med farbror Inge för "några" år sedan!
Selmastories fotoutmaning i boktober fortsätter....23. Min guilty pleasure bok...

Jomenvisst läste jag "Femtio nyanser av honom" när den var i ropet, och gillade den! Läste hela succetrilogin , men gillade den första bäst. Och ja, jag gillade filmen också! Häpp!

Romantisk, befriande och fullkomligt beroendeframkallande.

När litteraturstudenten Anastasia Steele intervjuar den framgångsrike företagaren Christian Grey blir hon både attraherad och skrämd av honom. Övertygad om att deras möte gick dåligt gör hon allt för att glömma honom, ända tills han en dag dyker upp på hennes jobb och bjuder ut henne.

Den naiva och oskuldsfulla Ana blir förskräckt när hon inser att hon fallit för honom. Och när han varnar henne för att komma honom för nära blir hon bara mer intresserad.

Men Grey plågas av sina inre demoner och styrs av sitt kontrollbehov. Genom deras passionerade kärleksäventyr lär sig Ana mer om sina egna begär, samtidigt som hon lär känna de mörka hemligheter som Grey håller dolda för världen.





 

9 kommentarer:

Ditte sa...

Vad roligt med denna fotobok. Jättefin! Och att se bilder är ju så värdefullt. Härliga bilder på M.
Visst är Samuel lik M. Absolut. Fint att se.
Fastnade också för bilden på era pojkar.
Fotoutmaningen. Jodå.Boken har jag läst då det begav sig. Men minns inte så mycket...
Kram

BP sa...

Nu kommer inte jag ihåg riktigt, men jag vill minnas att jag också tyckte att Samuel var lik din man. Men då skrev du att Samuel liknade sin mamma. Och det gör han - också. Du har helt rätt att det finns likheter med din man. Både ansiktsuttrycket, ögonen och håret. Två riktigt söta killar med andra ord:-)

Även dina söner är söta, men Samuel liknar då inte någon av dem, inte på den bilden i alla fall;-)

Så roligt med gamla fotoalbum och jämförelser man kan göra:-)

Anonym sa...

Borde ta fram de gamla albumen oftare. Så kul att se. Tycker att vår Karl-Petter är lik sin moster Karin. Karins dotter Ava, är verkligen och fasa, lite lik sin mormor och mormorsmor. Och sin moster som också är lik sin mormor, Avas mormorsmor.
Konrad är lik sin faster och farfar... Har inte fått något från vår släkt. Mer än smartheten... 😊😊😊

znogge sa...

Vilken fin fotobok så det var en bra present minst sagt. Jag borde göra några fotoböcker nu när man bara fotograferar digitalt. Kul att se tillbaka och upptäcka likheter.

Böckerna har jag läst men uppskattade dem inte speciellt mycket så filmen fick vara.

Önskar en god kväll nu!

Kram

Paula sa...

Jag har ju inte läst böckerna eller sett filmen, så tråkig är jag! Har man varit gift fyra gånger och därtill förlovad ett par så har man fyllt kvoten av karlar..haha. Så jag valde kvacksalveri istället, hihi
Underbara kort på grabbarna. vi tjejer i familjen är väldigt lika som barn, vissa påstår att vi fortfarande liknar varandra. det sitter nog i betraktarens ögon.
Kram

LillaSyster sa...

Fina foton. Det är något visst med att bläddra i gamla album. Ha en fin tisdag!

Geddfish ♥ sa...

SÅ tacksam över alla gamla fotoböcker, oersättliga.
Visst är Samuel lik sin farfar!
Kram!

Anna i Portugal sa...

Jag gillade också Grey-böckerna men tyckte filmen var kass :)

Annika sa...

Men vad roligt med en fotobok. Jätte, jättekul!! Vilken bra present.
Roliga att titta i är de också.

Japp, läste också alla 50 shades böckerna, hehe.
Och ja, givetvis har jag sett filmen.

Kramar!