fredag 6 oktober 2023

Färgsprakande fredag


 Dagens fotoutmaning i Boktober: 6. Matcha kläder med en bok.

Min tröja som jag flitigt använder när jag cyklar eller promenerar nu, den matchar ju fint till Carl Larssons biografi : "Jag", och en aning också till "Där kräftorna sjunger".

Dagens inlägg passar ju bra in på en färgsprakande fredag som Lillasyster håller i!

En bonusbild också, som jag lånat från nätet, men vi såg alla de rosa banden igår kväll på Biblioteksgatan, glömde att själv ta ett foto då!



6 kommentarer:

LillaSyster sa...

Tack snälla för att du är med och sprakar! Härligt låååååång rosa matta. Tack för länken och trevlig helg!

BP sa...

Det var nytt för i år - att man smyckar Biblioteksgatan med rosa bandet. Bra där!
Och din jacka är verkligen färgsprakande. Inte en chans att man inte ser dig;-)
Bokomslaget "Jag" är riktigt vass. Helt i min smak. Ska bli intressant att höra vad du tyckte om den av alla så upphaussade boken "Där kräftorna sjunger".

Geddfish ♥ sa...

Tröjan var helt i stil med böckerna. Kräft-boken lyssnade jag på för längesen och då gm Legimus. Helt i min smak.
Sprakande fredagskram!

Anna i Portugal sa...

Gott om färg - härligt att vi är många som sprakar.

Znogge sa...

Färgsprakande och fint här! Dessutom en perfekt färmatchning när det gäller böckerna. Bra jobbat där!

Önskar en fin lördag nu!

Kram

Paula sa...

Wow så fin matchning! Jag är som du, gillar färgglada kläder, man blir både piggare och gladare då tycker jag. Jag har inte läst Carl Larssons biografi men den andra var ju såå bra! Har du sett filmen? Jag går ju aldrig på bio, o vet inte om jag vill förstöra de bilder jag fick i huvudet då jag läste boken, haha
Lördagskram