måndag 9 oktober 2023

Glad måndag

Alltid en Glad måndag när man vakar av efter natthelg. Glad måndag är Caritas tema. Jag försökte vakna genom en promenad i det vackra (men svala) vädret, så skönt att det inte blåste.
Naturhistoriska museét lystes upp så fint av kvällssolen.
Fina speglingar på Brunnsviken.
Mötte svanfamiljen på min väg...
Så fina! Natten på jobbet började hektiskt, men det lugnade ner sig på efternatten, gudskelov, så fick lite tid för återhämtning.
 
Selmastories fotoutmaning boktober frågar idag efter : 9. En bok som ger mig höstkänslor

Kommer bara på titeln på en av vad jag minns de spännande böckerna som jag läste i min ungdom av Barbro Lindgren:  Bladen Brinner, den sista i serien om Barbros uppväxt från 10 till 15-års ålder, de tidigare böckerna heter Jättehemligt och Världshemligt. Minns att jag tyckte mycket om dem, då man var i samma ålder!


8 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Har förstått att många är med i Boktober! Alltid kul att tänka tillbaka och fixa och dona om böcker.
Skönt att du vakat av nu då och fick en fin och glad måndag. Härligt men kyligt, väder.
Kram!

znogge sa...

Även om det var svalare så såg det ut som ett perfekt promenadväder. Skönt att det lugnade sig under natten i alla fall.

Jag har bara läst den första boken i den serien men minns att jag tyckte den var bra.

Kram och glad måndagskväll!

LillaSyster sa...

De där böckerna har jag också läst=) men det var längesen.
Oj vilka höstbilder du bjuder oss på, verkligen färgsprakande träd hos dig.

Anna i Portugal sa...

Fint ljus där på kvällskvisten. Skönt det lugnade ner sig till slut på jobbet. Har inte läst de böckerna.

Ditte sa...

Vilken fin runda och vackra bilder. Så fint här vid vattnet.Barbro Lindgrens böcker har jag läst de flesta av. Och vet att de var väldigt populära bland flickorna i skolan där jag jobbade.
Skönt att natten blev lugnare efter hand.
Kram

BP sa...

Vilka fantastiska bilder! Och sååååå höstlikt det är hos dig jämfört med hur jag har det. De enda gula träd jag sett den senaste veckan är de som kantar motorvägen E18. På innergården är det fortfarande sommar... intalar jag mig själv;-)

Så då är du ledigt imorgon och ska på "bloggdejt" på onsdag. Så kul att ha nåt så roligt att se fram emot:-)

Anki sa...

En härlig morgonpromenad och fantastiska bilder!
Nu ny dag ... önskar dig en fin tisdag!
Kram

Annika sa...

Vädret ser perfekt ut, alltså om det inte blåser.
Jag riktigt känner den klara luften. BÄSTA!!!

ÅÅÅÅ ja, jag älskade de böckerna som barn. Tror jag läste om dem många gånger. Skulle gärna läsa dem igen faktiskt.
Så bra hon skrev om din barndom och uppväxt. Hon är uppväxt nära mig, vi gick i samma skola. Men hon är förstås en hel massa år äldre. Dock, just de där tre böckerna är verkligen klassiker!
som sagt, skulle vilja läsa om dem.

Kramar!