lördag 28 oktober 2023

Jobbhelg med vintertid

En färgsprakande Susjos på väg ut på en joggingtur, en bra uppladdning inför denna natt som ju blir en timme längre än vanligt. Lite irriterande att jag inte tänkte på det när jag la mitt schema, då hade jag lagt "veto" denna lördag! Nåja, vi ska visst få en timmes enkel övertid i alla fall!


Selmastories fotoutmaning i dag : 28. Mitt bokmärke


Jag läser ju mest böcker via Legimus, men detta bokmärke ska jag använda nästa gång jag läser en fysisk bok, det har jag fått av min syster.
 

6 kommentarer:

BP sa...

Jamen, med det fina bokmärket hade du lätt få kunna gå med i "Bokmärkeslördag" idag. Så gulligt av din syster. Hon kanske mår till och med bättre... Hoppas det!

Älskar dina färgsprakande joggingkläder! Den kombon är du troligen helt ensam om. Skittufft!

Är imponerad att du ändå får betalt för en timmes övertid. Man kanske skulle fortsätta ändå med dessa löjliga justeringar av klockan;-)

Önskar dig en dräglig natt!

PS. Vad är enkel övertid? Finn det dubbel eller komplicerad övertid också;-) DS.

Hanneles bokparadis sa...

Gillar bokmärket, färgen också!

znogge sa...

Det lär alltså bli en lång arbetsnatt men bra att ni får kompensation i alla fall.
En färgsprakande outfit som piggar upp :D

Kram och god arbetsnatt!

Ditte sa...

Verkligen ett fint bokmärke och med ett budskap jag gillar. Roligt att du fått det av din syster.
Skönt med en joggingtur och färg på kläderna piggar upp. Både en själv och andra. Läckert!
Ja, att ställa tillbaka klockan. Ogillas. Tycker vi jan ha sommartid året om.

Bra med Legimus men kanske kommer det med en fysisk bok också. Läser just nu "Skammens väg" av Pascal Engman. Så bra men väldigt stark. En deckare.
Kram!
Önskar dig en ok jobbnatt

www.saramadeleine.se Orsakullan sa...

Härligt färgglad, sånt gillas. Legimus det har en del av mina elever. Verkligen jättebra. Men här får man det bara om man har läs- och skrivsvårigheter lite synd då många skulle vara behjälpta av Legimus.

Guldkryckan sa...

Lite extra betalt kunde ni väl fått iallafall kan jag tycka, jaja, alltid något.

Fint bokmärke där, bra gjort av din syster. :)

Ha det fint nu.